piątek, 3 lipca 2015

Kreatywna dusza - Małgorzata Wójtowicz


Oto kolejna kobieta, która  sama o sobie mówi: Jestem Małgorzata. Kreatywna dusza. Mieszkanka Tarnobrzega - Małgorzata Wójtowicz.

Dzień dobry Pani Małgorzato. Już wiemy, że jest Pani kreatywną duszą. Może więcej szczegółów.
Dzień dobry. Jestem absolwentką Technikum Architektury Krajobrazu, PWSZ  w Sandomierzu na wydziale Zdrowia (kierunek Kosmetologia). Obecnie studiuje na Uniwersytecie Rzeszowskim Architekturę Krajobrazu i Grafikę Komputerową.  Z zamiłowania jestem malarką.
Zacznę może od tej ostatniej informacji - skąd się wzięła pasja malowania?
Malowanie rzeczywiście jest moja pasją, która towarzyszy mi od zawsze. Malarstwem zainteresowałam się już w gimnazjum, w technikum  rozwijałam swoje zainteresowania poprzez uczestnictwo w zajęciach plastycznych w Tarnobrzeskim Domu Kultury. W szkole średniej zaczęłam jeździć na plenery malarskie, które pogłębiały moją pasję.
Co malujesz najchętniej?
Najchętniej maluję naturę. Kwiaty, krajobrazy, architekturę, ludzi ( dopiero się uczę ) oraz to, co sprawia radość innym, ponieważ dostaje wiele zleceń i maluję według życzenia konkretnych osób.
Ulubiona technika malarska to …
Najchętniej posługuję się techniką olejną, ale maluję też akrylami i akwarelkami, rysuję ołówkiem i pastelami czasem farbami do tkanin.
Wystawy, wernisaże…
Swoje prace wystawiam regularnie w Galerii Okno w Tarnobrzegu,  Galerii Regio Ars (również w tym mieście), Gallery Art. w Sandomierzu oraz na różnego rodzaju imprezach plenerowych, takich jak Miasto Aniołów  w Tarnobrzegu, Jarmark Dominikański oraz Dni Baranowa Sandomierskiego. Miałam już jedną wystawę autorską ,,Motywy  tarnobrzeskie ‘’ w obrazach i rysunkach Małgorzaty Wójtowicz w 2012 roku.

Sporo tego już się nazbierało! Na pewno zostało to docenione przez innych...
Tak, wygrałam już kilka konkursów; m. in.  w 4 edycjach konkursu Dwa Symbole Miasta w kategorii plastycznej i historycznej, jestem laureatką konkursu Krąg, zdobyłam wyróżnienie w konkursie „Jan Paweł  ll odwaga świętości”.
Wiem, że jesteś laureatką „Ośmiu Wspaniałych”
Tak, tytuł ten zdobyłam w 2009 r.  Na jednym z moich dyplomów jest napisane „Siej dobro” i myślę, że słowa te śmiało mogą być moim mottem życiowym. Poza malarstwem i studiami zajmuję się bowiem wolontariatem. Uczestniczę w akcjach charytatywnych. Jestem wolontariuszem WOŚP,  Szlachetnej Paczki, włączam się w zbiórki dla Banku Żywności. W ramach akcji ,,Oddział  w kolorach tęczy’’ malowałam oddziały chirurgii dziecięcej w tarnobrzeskim szpitalu. Organizuję warsztaty z malowania koszulek na festiwalu Cieszanów Rock Festiwal. Biorę udział w licznych plenerach krajowych i zagranicznych oraz festiwalach muzycznych. Biorę udział w różnych plenerach , kursach organizowanych przez  TDK W Tarnobrzegu OPAK w Sandomierzu i SCK w Sandomierzu. Przekazując swoje obrazy na różne aukcje (np. na WOŚP).
Mam również przyjemność dzielić się swoją pasją poprzez nauczanie najmłodszych. Prowadzę zajęcia plastyczne w tarnobrzeskich bibliotekach  oraz Świetlicy „Dworek w Sandomierzu”.
Jak na tak młodą osobę bardzo mądrze i odpowiedzialnie podchodzisz do życia. Czy masz jakiś wzorzec?
Zapewne wielu ludzi ma swoje wzorce, którymi się kierują. Najczęściej są to: Papież Jan Paweł II, Matka Teresa z Kalkuty, Bil Gates, Steve Jobs , Salvador Dali, Rembrandt. Ja takowych NIE MAM. Po prostu staram się postępować w zgodzie z własny sumieniem, ja mogę powiedzieć kto mnie najmocniej inspiruje - jest to moja mama. A wracając do wzorców, uważam że Człowiek, może robić wszystko, co uważa za słuszne. Jest tylko jedna zasada -  niech robi to tak, aby nie krzywdzić innych.
Co chciałabyś przekazać innym, zwłaszcza młodym ludziom.
By pomagali innym i bardziej doceniali to, co mają; mają bowiem bardzo dużo, tylko sami tego nie dostrzegają.
Dziękuję serdecznie za rozmowę. Życzę wielu sukcesów i spełnienia marzeń.


3 komentarze:

  1. Piękne dzieła tworzy Pani oglądałam nieraz w galeriach obrazy artystów ale niczym nie odbiegają od obrazów Pani.Życzę sukcesów oraz spełnienia wszystkich planów i zamierzeń😄

    OdpowiedzUsuń
  2. Plastyczna dusza Małgorzaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne dzieła tworzy Pani,sukcesów życzę

    OdpowiedzUsuń