piątek, 24 lipca 2015

Specjalistka od paznokci (i nie tylko) – Małgorzata Urbaniak



         Nic tak nie zdobi kobiety jak zadbane paznokcie i włosy a zatem pora na przedstawienie kobiet, które zajmują się tym zawodowo. Zaczynamy od Małgorzaty Urbaniak – kosmetyczki, właścicielki Studia Stylizacji „Madame”.
Pani Małgosiu – na początek proszę nam powiedzieć, czym Pani się obecnie zajmuje?
Jestem kosmetyczką a zatem wykonuję różne drobne zabiegi pielęgnacyjne takie jak: regulacja brwi, przedłużanie rzęs, depilacja, przekłuwanie uszu, , makijaż, oferuje również pobyt w solarium. Moim ulubionym zajęciem jest jednak pielęgnacja paznokci. W swoim salonie oferuje klientkom paznokcie żelowe, hybrydowe, akrylowe, tradycyjne tipsy. Uwielbiam je zdobić w różne wzorki.
Ponadto prowadzę sklep internetowy, w którym sprzedaję różne perfumy.
Kiedy i dlaczego zdecydowała się Pani założyć własną działalność? Skąd nazwa „Madame”?
No cóż, w poprzedniej pracy czułam się niedoceniana a wręcz wykorzystywana; warunki materialne tez były nie najlepsze. Uważałam jednak, że dobrze wykonuję swoje obowiązki dlatego – po rozmowie z mężem – podjęłam decyzję, że założę własną działalność.  To było prawie 4 lata temu.
Dlaczego Madame? Ta nazwa po prostu mi się przyśniła!
Jak wspomina Pani początki? Co było najtrudniejsze?
Początki wspominam bardzo miło. Nie było stresu. Salon otworzyłam w miejscu poprzedniego salonu, więc lokal był znany; miałam też grono wiernych klientek.
Najtrudniejsze były sprawy papierkowe i urzędowe – ZUS-y, Sanepidy itp.
Co zatem sprawia największą radość?
Największą radość sprawiają mi zadowolone klientki i to, że do mnie wracają. 
Mówi się, ze „kobieta jest tylko wtedy bezbronna, gdy schną jej paznokcie” ….
Znam tę maksymę i często ją powtarzam swoim klientkom! Rzeczywiście, gdy kobieta siedzi z jeszcze nie w pełni gotowymi paznokciami wygląda na bezbronną. Na szczęście mamy coraz lepsze kosmetyki i proces schnięcia paznokci nie trwa zbyt długo.
Klientka, która szczególnie zapadła Pani w pamięci …
Bez wątpienia najoryginalniejszą klientka był pewna Francuzka, która miała bardzo długie i bardzo grube paznokcie. Przyszła do mnie i życzyła sobie, by je tak samo odbudować. Nie mogłam wprost uwierzyć w to co zobaczyłam! No, ale klient nasz pan. Zeszło mi prawie 4 godziny, ale udało się. Klientka wyszła bardzo zadowolona. Wspominam ją do dzisiaj.
Malowanie paznokci to w zasadzie ostatni etap. Jak powinien wyglądać prawidłowo zrobiony manicure?
Paradoksalnie – dobry manicure zależy od tego, czy paznokcie zostały odpowiednio do niego przygotowane. Powinny być oczyszczone z resztek poprzedniego lakieru, dobrze opiłowane. Przestrzegam swoje klientki przed wycinaniem skórek. Nie jest to dobra metoda, ponieważ odrastają wtedy szybciej i są mocniejsze. Lepiej jest po kąpieli natłuścić je oliwką a następnie odsunąć je specjalnym patyczkiem z drzewa różanego. Należy też zadbać o całe dłonie, nie tylko o paznokcie
Zostawmy już pracę zawodową. Co chciałaby Pani powiedzieć o sobie?
Jestem osoba bardzo zapracowana, która czasem powinna być w pięciu miejscach jednocześnie. Ze względu na to, iż mam męża marynarza i który często bywa poza domem, zdarza się, ze chwytam za młotek, wbijam gwoździe i wykonuję inne prace, które powszechnie uważane są za męskie.
Muszę się przyznać, ze jestem osoba bardzo chaotyczną i niezorganizowaną; cierpię na chroniczny brak czasu dla siebie.
Nie jest chyba tak źle, skoro świetnie łączy Pani pracę zawodową z prowadzeniem domu i wychowywaniem dwójki dzieci.
No tak (śmiech), ale to dzięki temu, ze skrupulatnie prowadzę kalendarz, w którym zapisuję o której godzinie i co mam załatwić.
Pani Małgosiu, co Pani robi jeśli – mimo wszystko – ma Pani wolny czas?
Och, oglądam wtedy horrory, szczególnie te o duchach. Lubię też czytać książki. Nie znoszę nudy i zawsze znajduję sobie jakieś zajęcie. Ostatnio były to tak zwane „zamoty”, czyli robótki ręczne na palcach.
Bardzo dziękuję za rozmowę. Życzę wiele zadowolonych klientek i klientów, bo ostatnio słyszałam, ze coraz więcej mężczyzn zaczyna o siebie bardziej dbać. Życzę również spełnienia marzeń w życiu prywatnym.


2 komentarze:

  1. Polecam usługi w gabinecie w 100 0%

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam!!!
    Zawsze 100% satysfakcji

    OdpowiedzUsuń